Każdy samochód wyprodukowany posiada powłokę lakierniczą, o którą warto zadbać. Powody do tego mogą być różne, możemy to robić dla własnej radości, dla przedłużenia dobrej prezencji samochodu, do podniesienia wartości przed sprzedażą. Jednak bez wątpienia możemy stwierdzić, że im starszy lakier w naszym samochodzie, to staje się coraz słabszy. Gdyż narażony jest na warunki atmosferyczne takie jak wiatr, piasek, błoto, śnieg oraz deszcz. Z czasem powstaje coraz więcej mikrorys, które odbierają głębie i sprawiają że lakier staje się matowy.
Pomysły na zadbany lakier
Gdy jednak zakupiliśmy taki samochód, to nie wszystko straconego. Możemy skorzystać na przykład z pomocy profesjonalisty, sprawdzony auto detailer z pewnością doradzi nam jak najbezpieczniej przywrócić bardzo dobry stan lakieru w naszym samochodzie. Jednak drugą opcją jest spróbowanie własnych sił. Od czego zacząć?
Samodzielne prace nad lakierem w samochodzie
Przed woskowaniem lakieru w naszym aucie, pojazd musimy dokładnie umyć z brudu który osiadł na karoserii. Kolejnym krokiem zadbania o lakier jest osuszenie auta oraz co ważne zaparkowanie samochodu w zacienionym miejscu. Po pierwsze dlatego, że kosmetyki nakładane na lakier za szybko schną, a twarde pozostałości mogą porysować lakier. Biorąc pod uwagę ostatnie czasy i wysokie ceny produktów, należy również mieć na uwadze zaoszczędzenie materiału.
Powyższe wskazówki są jedynie ogólnym zarysem całego procesu odnowienia zaniedbanej karoserii, jednak na tym polega car detailing. Jeżeli jednak uważacie, że to nie na wasze siły – to polecam zrobić rekonesans firm w najbliższym otoczeniu zajmującym się detailingiem. Na co zwracać uwagę?
Oddanie samochodu w ręce specjalistów
Za nim oddamy auto w ręce fachowców, należy sprawdzić czy:
• Ile firma posiada opinii
• Czy pozytywne są w zdecydowanej większości
• Czy firma komentuje komentarze negatywne
• Przebieg prac z ostatnich realizacji
• Jak długie są kolejki podczas umawiania
Kwestie powyższe z założenia są bardzo proste, jednak pozwolą nam określić czy dany zakład podchodzi z profesjonalizmem do wykonywanych zleceń. Ilość opinii świadczy o liczbie klientów, a rodzaj tych opinii o podejściu firmy do klienta oraz ich doświadczeniu. Komentowanie negatywnych komentarzy, również buduje zaufanie marki. Bardzo dobrze również zapoznać się z portfolio oraz z ostatnimi realizacjami, jak często są wstawiane. Jeżeli rzadko to albo nie mają co, albo nie mają kiedy. A na to pytanie dostaniemy odpowiedź podczas umawiania się, jeżeli termin będzie daleko – to oznacza że klientów naprawdę mają sporo.
Jeżeli posiadacie swoje doświadczenia w tej tematyce, podzielcie się z Nami!